کد خبر: ۷۱۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
گروه بین الملل: تویوتا با سه موتور دیزلی خود که در چندین مدل نصب شده مشکل دارد و پورشه در حال برنامه ریزی یک ماکان GT الکتریکی است.


گروه بین الملل: تویوتا با سه موتور دیزلی خود که در چندین مدل نصب شده مشکل دارد و پورشه در حال برنامه ریزی یک ماکان GT الکتریکی است.

  • به گزارش خبرخودرو، هفته گذشته، وزارت زمین، زیرساخت، حمل‌ونقل و گردشگری ژاپن MLIT گواهینامه‌ های مدل را برای سه مدل ساخت دایهاتسو - تویوتا تاون ایس تراک، دایهاتسو گرن مکس و مزدا بینگو - به دلیل مشکلات کیسه ‌های هوا لغو کرد. گویا این به اندازه کافی بد نبود، شرکت مادر دایهاتسو، تویوتا، با مشکلات اضافی مربوط به برخی از موتورهای دیزلی خود دست و پنجه نرم می کند.

بنا به درخواست تویوتا، تحقیقات مستقلی توسط کارشناسان خارجی انجام شد و بی ‌نظمی ‌هایی را در آزمایش خروجی اسب بخار برای سه موتور دیزلی: 1GD، 2GD و F33A کشف کرد. این موتورها در مدل‌های مختلف تویوتا از جمله پیکاپ هایلوکس، شاسی بلند فورچونر، مینی‌ون اینووا، لندکروزر LC300 و همتای جذاب ‌تر آن - لکسوس LX در مشخصات 500d نصب می‌ شوند.

مقصر واحد کنترل الکترونیکی ECU است که در هنگام تست نرم افزارهای متفاوتی نسبت به خودروهای مشتری داشت. کمتر از ده مدل تحت تأثیر قرار نگرفته اند که شش تای آنها در داخل ژاپن فروخته می شود. تویوتا به مشتریان اطمینان می دهد که اگر قبلاً یکی از این وسایل نقلیه را خریداری کرده باشید، استفاده از یکی از این وسایل نقلیه کاملاً ایمن است. با این حال، این خودروساز به طور موقت فروش خودروهای مجهز به این موتورهای دیزلی ساخته شده توسط شرکت صنایع تویوتا را متوقف کرده است. علاوه بر این، تویوتا در حال حاضر محموله های این موتورها را نمی پذیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"